Kosmetyki prosto z kuchni- maseczki owocowe

M A S E C Z K I  
O W O C O W E

Owoce to naturalne kosmetyki. Maja szerokie spektrum działania, przez co sięgać po nie może każdy, zarówno osoby z cerą suchą, jak i tłustą, naczynkową, czy trądzkową. Dodatkowym atutem są ich efekty działanie, które widać momentalnie.
Wykorzystajmy dobrodziejstwo jakie daje nam natura i poczęstujmy skórę owocowymi maseczkami, które odświeżają, poprawiają koloryt, ukrwienie i napięcie skóry.
Równie dobrze jak owoce w domowym salonie kosmetycznym sprawdzają się warzywa, o których przeczytasz TUTAJ

O w o c e   n a   r a t u n e k   s k ó r z e

Maseczka z truskawek
(zmiękcza, nawilża i wygładza)
Umyj kilka truskawek, po czym rozgnieć je i nałóż je na twarz i szyję. Maseczkę zmyj po ok. 10 min.

Maseczka z banana
(odżywia skórę)
Obierz banana ze skórki i zetrzyj go na tarce lub rozgnieć widelcem. Powstałą papkę nanieś na twarz.
Maseczce wystarczy 5-10 minut.

Maseczka morelowa
(nawilża, szczególnie polecana przy cerze suchej)
Weź dwie morele umyj je i wypestkuj, po czym przetrzyj, aby uzyskać owocowa papkę. W kolejnym kroku dodaj  łyżeczkę oliwy, łyżkę mleka i łyżeczkę mąki ziemniaczanej. Wszystkie składniki dobrze wymieszaj, po czym  nanieś maseczkę na twarz i dekolt, a po kwadransie zmyj letnią wodą.

Maseczka malinowa
(do cery mieszanej)
Rozgnieć na papkę 4 łyżki malin, dodaj do nich łyżeczkę miodu i łyżeczkę słodkiej śmietanki, a następnie wszystko wymieszaj  Gotową maseczkę nanieś na twarz, a po kwadransie spłucz ciepłą wodą.

Maseczka jabłkowa
(dla cery tłustej)

Ubij na sztywno pianę z białka, która połącz z dużym jabłkiem startym na tarce. Wszystko delikatnie wymieszaj, po czym nałóż na twarz i pozostaw na 15 minut. Po upływie czasu zmyj letnia wodą.


Maseczka z dzikiej róży
(dla cery normalnej)

Garść owoców dzikiej róży zalej wodą i gotuj przez 5 minut, po czym przestudź  dodaj łyżkę miodu i odrobinę mąki owsianej. Wszystko dokładnie wymieszaj i nałóż na twarz. Zmyj po 15 minutach letnią wodą.

Maseczka śliwkowa
(oczyszczająca, do cery tłustej, idealna na zaskórniki)

Ściągnij skórkę z 4 śliwek, po czym rozgnieć je na papkę.Dodaj wcześniej zalane wrzątkiem i przestudzone 4 łyżki płatków owsianych oraz łyżkę miodu. Lekko ciepłą nałóż na twarz. Po 20 mi­nu­tach zmyj ciepłą wodą. Inne metody walki z zaskórnikami znajdziesz TUTAJ

Maseczka z kiwi i banana
(odżywia)
Rozgnieć widelcem  pół banana i jedno kiwi, dodaj 2 łyżki jogurtu naturalnego. Wszystko dokładnie wymieszaj i nałóż maskę na twarz. Pozostaw na kwadrans minut, a następnie zmyj ciepłą wodą.

Maseczka brzoskwiniowa
(dla cery szarej, nadaje koloru)
Obierz brzoskwinię i rozgnieć ją widelcem. Papkę nanieś na twarz, a po 5 minutach zmyj ciepłą,  wodą.


Maseczka gruszkowa
(dla skóry suchej, zmęczonej i wrażliwej)
Utrzyj świeżą gruszkę i dodaj do niej łyżkę miodu i twarożku. Aby masa była gładsza i bogatsza, możesz dodać kilka kropel oliwy z oliwek. Nałóż maseczkę na twarz, po 20 minutach zmyj czystą wodą.


Maseczka pomarańcza i mleko
(oczyszcza, usuwa przebarwienia )
Zmiksuj ze sobą pomarańcze oraz niewielką ilość mleka, tak aby otrzymać papkę, która nałożysz na skórę twarzy. Trzymaj maseczkę ok. 30 minut, po czym zmyj letnią wodą. Inna maseczki z pomarańczy znajdziecie TUTAJ


13 komentarzy:

  1. kiedyś próbowałam takiej z jabłka i jest rewelacyjna. ściąga skórę a dodatkowo ją rozświetla!
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem alergiczką i większość wymienionych owoców odpada :-( Ale gruszkową chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. zjadłabym truskawki:) tak w ogole:d

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam truskawki, a więc bym je szybciej zjadła ha

    OdpowiedzUsuń
  5. łał,świetny post.Ja w czasie lata zrobiłam sobie wszystkie dostępne maseczki na twarz,a uwielbiam korzystać z darów natury.Najbardziej moją ulubioną maseczką jest maseczka z truskawek,malin,i ostatnio wypróbowałam też mieszankę czarnych i czerwonych porzeczek. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te maseczki sa tak apetyczne,ze pozniej szkoda je zmywac ;) Niemniej z tym bananem,to prawda, wspaniale wygładza i nawilża cerę!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie maseczki, przy następnych zakupach do koszyczka lądują banany, brzoskwinie i jabłka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. SZKODA MI TAKICH SMAKOŁYKÓW NA TWARZ ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też :) kiedyś chyba coś nawet nałożyłam na paszczkę, ale nie widziałam różnicy więc od tamtej pory wolę jeść.

      Usuń
  9. Nawet sobie nie zdajemy sprawy z dobrodziejstwa owoców położonych na naszą skórę, a takie maseczki są pod ręką:)
    Dziękuję pięknie, dostałam przesyłkę, ślicznie zapakowane zioła! Zdjęcie umieściłam w poście:) całuski

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne kompedium wiedzy ! szczególnie dział kosmetyczny. tego szukałam ! dodaje do obserowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super te maseczki... ale ja jestem małym owocowym potworem i u mnie wyglądało by to mniej więcej tak: plasterek na brodę, 5 plasterków do buzi... :) i może udało by mi się całą brodę pokryć :) hehe
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie:
    http://etat-mama-i-tata.blogspot.com/

    a że narobiłam sobie smaczka na owocki czytając Twój post idę sobie jabłuszko pokroić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej ciekawe pomysły jeżeli szukacie więcej takich to polecam tą stronke https://100club.pl/artykuly/DIY%3A-maseczki-w-plachcie,4105.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...