Zdrowe duety- czyli co łączyć aby być zdrowszym

Dziś słów kilka o duetach, które wzajemnie się uzupełniają. Zdrowe pary produktów, bo o nich mowa, mogą mieć dobroczynny wpływ na Twoje zdrowie.

Zdrowa skóra za sprawą awokado i sałaty
Czy takie połączenie jest smaczne, to kwestia naszych preferencji smakowych, lecz bez wątpienia jest zdrowe i ma wpływ na kondycje naszej skóry. Sałata jest źródłem karotenoidów, które chronią skórę przed działaniem szkodliwych promieni UV oraz zmniejszają niekorzystny wpływ wolnych rodników na jej stan. Awokado zaś to źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, które zwiększają wchłanialność karotenoidów. Jeśli takie połączenie wam nie smakuje, możecie zastąpić sałatę szpinakiem, marchewką lub papryką. Karotenoidy występują w żółto oraz czerwono zabarwionych warzywa i owocach oraz ciemnozielonych warzywach liściastych.

Zdrowe serce, czyli mariaż moreli i migdałów
I morele i migdały zawierają w swoim składzie związki, które zmniejszają utlenianie się cholesterolu LDL (czyli tzw. złej frakcji), a co za tym idzie zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób wieńcowych. Zatem jeśli masz ochotę na mała przekąskę, sięgnij po garść moreli i migdałów.

Lepsze trawienie dzięki duetowi jogurt - otręby
Jeśli masz kłopoty z trawieniem, przemianą materii lub chcesz wzmocnić swoją odporność, jedząc jogurt naturalny (czyli bez cukru, słodzików i sztucznych barwników) dosyp do niego garść otrębów. Zawarte w jogurcie bakterie probiotyczne wpłyną korzystnie na Twoje jelita, a probiotyki otrębów wzmocnią ich działanie.

Poprawa odporności dzięki czerwonej papryce wspólnie z kurzą wątróbką
Do wzmocnienie odporności naszego organizmu potrzeba żelaza. Dodaje nam ono energii i i wpływa na ogólne wzmocnienie. W celu lepszego wchłaniania żelaza z posiłku, warto dorzucić do niego produkty o dużej zawartości witaminy C. I tak powstał duet wątróbki z czerwona papryką. Pierwsza jest bogata w żelazo, druga, to źródło witaminy C.

Pogromca raka, czyli brokuł wraz z pomidorem

Pomidor jaki i brokuł to jedne z najsilniejszych przeciwutleniaczy. Likopen, czyli czerwony barwnik pierwszego w parze z flawonoidami i witaminą C drugiego mają działanie przeciwnowotworowe. Dodatkowo spożywane jednocześnie potęgują swój zbawienny wpływ na ludzki organizm, zarówno profilaktycznie jak i w fazie powstrzymywania postępowania choroby.

Mniejsze ryzyko zawału dzięki zielonej herbacie z cytryną
Duet herbaty z cytryną zna każdy z nas. Pewnie bardziej klasycznej czarnej niż zielonej, ale łączymy je od dawna. Dlaczego taki zestaw wpływa korzystne na nasze serce? Katechiny zawarte w zielonej herbacie działają jako silny przeciwutleniacz, a witamina C zwiększa jej wchłanianie nawet trzykrotnie.

Piękna skóra, czyli jajko do pary z chrzanem
Gdy Twoja skóra nie jest w najlepszej kondycji, poprawisz jej stan dzięki jajkom, które połączysz z chrzanem. Jaja mają w swoim składzie aminokwasy odpowiedzialne za tworzenie kolagenu, a chrzan bogaty w witaminę C zwiększy jego produkcję. A co jeśli chrzan z jajkiem Ci nie smakuje? Z powodzeniem możesz go zastąpić szpinakiem lub zielona pietruszką, one również stanowią źródło witaminy C.

Kilogramy w dół dzięki zielonej herbacie z czarnym pieprzem
Walczysz ze wagą? Dodaj do swojej zielonej herbaty szczyptę pieprzu, a niebawem zobaczysz rezultaty. Antyoksydanty zawarte w zielonej herbacie wpływają korzystnie na spalanie tkanki tłuszczowej, a związki zawarte w pieprzu sprzyjają ich wchłanianiu. Dodatkowo picie takiego zestawu wpływa na hormony decydujące za odczucie sytości. Sięgnij po zieloną herbatę z pieprzem podczas posiłku, a nie będziesz mieć ochoty na dokładkę.

2 komentarze:

  1. herbata z pieprzem to nawet zaraz sprobuje:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jogurt z otrębami, to u mnie standard.
    Herbatę z pieprzem zaraz spróbuję.
    A powiedz mi, czy to prawda, że żelazo lepiej się wchłania jeśli łączymy je z witaminą C?
    Jak miałam anemię, to mi tak powtarzano i ciekawa jestem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...